Sidor

måndag 20 december 2010

Oh my, I gave birth to the egg man! Milo vill inte äta någonting annat än äggröra just nu. Och det är väl visserligen inte hela världen då ägg både är en av dom godaste och nyttigaste råvarorna som finns, men...ja, jag vet inte, det känns väl inte direkt som att lite variation hade skadat.

Idag måste jag antingen ut och hugga eller köpa en julgran. Samtidigt som det kändes väldigt konstigt att köpa en julgran förra året så känns det i ärlighetens namn lite för jobbigt att packa sin förkylda kropp till Trundön för att hugga en. Okej, jag får väl erkänna att jag sågar ner dom, jag skulle nog aldrig kunna träffa på samma ställe två gånger med en yxa.

Milo har förövrigt fått sin första "syssla". Då han har ätit så ska han ställa in sin tallrik i diskmaskinen och än så länge gör han det mer än gärna då han älskar att hjälpa till. Tror det är rätt typiskt för hans ålder och även om jag förväntar mig ett bakslag inom sinom tid så hoppas jag att det håller i sig ;)

1 kommentar:

Emmeli sa...

Jag blir så himla glad av färgerna i lekrummet.Nästan så att jag ska flytta in dit.Då borde jag ju vara glad hela tiden.:)
Jag visste att färgen var dyr,men inte så dyr.Men när man ändå gör om så kändes 700kr ändå inte sådär jättemycket.Men jag tänkte ju även måla på sån där färg så att man kan måla med krita på väggen också.Men hur smart är det?Hur ska barnen veta vart dom får rita och inte rita?Så det sket jag i.:)

Visst är det roligt när dom hjälper till.Lucas älskar att hjälpa till med allt.Typ hacka grönsaker och dammsuga.Och jag hoppas det håller i sig,fast jag tvivlar.:)
Äggröra lät ju väldigt,enformigt.:)Fast så länge han äter något så är det ju bra.Lucas är i en period där han inte tycker om mat säger han.Det spelar ingen roll vad vi lagar för mat.Det enda han säger är att han inte tycker om mat.Lite jobbigt börjar det bli!

Om du ändå ska ut i skogen och såga ner en gran så kan du ju såga en till mig också!HEHE.:)