Sidor

fredag 25 november 2011

Efterlängtade fredag!

Höll på att somna idag då jag satt vid datorn och skrev så jag gick och satte mig i soffan med en kopp kaffe för att vakna till liv. Det gjorde jag också, efter en timmes oplanerad sittsömn.
Först fick jag världens ångest över att ha sovit medan barnen var på dagis, men sen så tänkte jag att den ångesten var onödig. Vad jag gör på min lunch/mina raster är min ensak och om jag väljer att äta, sova, städa eller gå till gymmet är oväsentligt. Dessutom så tar jag nästan aldrig några pauser under dagarna eftersom att det brukar resultera i att jag kommer av mig och då är det bättre att vara effektiv under de timmarna barnen är borta.

Nu ska jag slutföra en uppsats som måste skickas in idag och sen ska jag iväg till Coop för att storhandla inför helgen. Under löningshelger, med undantag för kvällarna just innan stängning, håller jag mig gärna ifrån affärerna.

På söndag ska vi ha adventsmys och då ska vi bjuda på bagels med tillbehör och typiska julgrejer som glögg, julmust, lussekatter, pepparkakor, rocky road, knäck, mandariner och tryffel. Tror även att jag ska slänga ihop ett par pepparkakskladdkakor bara för att det är så lätt och gott.enkelt. Och begärligt.

Inga kommentarer: