Sidor

måndag 28 november 2011

Verbal efterblivenhet

Att läsa saker som är skrivna av människor som är totalt efterblivna då det kommer till att uttrycka sig är verkligen jobbigt och sjukt irriterande.

Jag vet att jag själv, liksom väldigt många andra, gör massvis av slarvfel  både gällande grammatik och meningsuppbyggnad och det tycker jag är förståeligt då man skriver i all hast (syftar främst på bloggen och Facebook), men någon måtta får det ju ändå vara.

Det absolut värsta tycker jag är då människor använder sig av typ en miljon jävla skiljetecken. Om någon skriver exempelvis "okej, då ses vi sen!!!!!" så uppfattar inte jag det som ett trevligt då ses vi sen utan snarare som ett då ses vi sen och jag är irriterad på dig, din jävel.

Skriver någon "Vilken tid kommer du???" så är tolkar jag inte det som Vilken tid kommer du? utan som När kommer du då? Skynda dig för fan!

Det är kul med verbal efterblivenhet och jag har inte alls några fördommar mot de som inte kan uttrycka sig....!!!!

2 kommentarer:

Erika sa...

Ha ha ha, måste erkänna att jag skrattade gott när jag läste inlägget. Kan inte mer än att hålla med :)

Malla sa...

Haha, då förstår jag Sandras alla utrops- och frågetecken på FB ;)