Sidor

onsdag 16 november 2011

Utbildning

Sitter och tittar på utbildningar och är nästan överpeppad på att börja att plugga på riktigt!
Eftersom att nybebisen är beräknad i slutet av mars så känns det lite tight att börja plugga i september då jag planerar att helamma och dessutom så känns det inte ultimat då min hjärna går i ide då den inte får sova, vilket våra bebisar har varit väldigt duktiga på att se till att vi inte får. Ruben sover fortfarande inte hela nätter, men jag är optimistisk på att det vänder snart!

Hur som helst så känns så himla bra att det äntligen ska bli av, att jag har en plan, att det är på gång.

Som outbildad är det svårt att få bra jobb och med det menar jag inte att man måste bli chef eller göra karriär, men det är viktigt att ha en vardag som känns stimulerande och som man mår bra av. Huruvida det sen är att arbeta med strängfysik, jobba inom vården eller flippa burgare på MAX måste var och en känna efter.

Jag hoppas även att mina barn ska utbilda sig och därför känns det viktigt att vara en bra förebild för dem. Det är viktigt med självutveckling och det är någonting som de, liksom jag själv, förtjänar.

4 kommentarer:

Erika sa...

Heja Frida! Tycker att det är en riktigt bra inställning du har kring utbildning. Det kanske inte är för alla, men definitivt för dig :).

Och du... har inte hunnit läsa så fasligt mycket av boken, men den verkar lovande.

Malla sa...

Du får självklart preliminärboka dig för pepparkakshustävlingen, du behöver egentligen inte bestämma dig, bara jag får ditt bidrag senast den 14:de om du vill vara med :)

Julias inspiration - inredning o Sött! sa...

Härligt att du är peppad på att plugga - det blir nog roligast så! Och skönt att du verkar vilja veta vad! Det har nog varit det svåraste biten för mig

Magdalena sa...

Jag håller med dig om dina tankar om utbildning och att man ska välja en vardag som man trivs med, men sen väljer ju självklart alla olika beroende på intressen etc. Vilket är tur det, för om alla skulle tycka som mig tex så skulle ingen jobba inom sjukvården :)