Sidor

måndag 28 november 2011

Måndag

Gårdagen var jätte(advents)mysig och jag är fortfarande mätt. Bortsett från allt fika så åt vi bagels med olika creme fraiche-röror; en med varmrökt ren och pepparrot, en med varmrökt älg och västerbottenssost (rätt menlös i smaken, men den gick då åt!) och en med fetaost, massa vitlök, soltorkade tomater och överdrivet mycket rosmarin. Den sistnämnda äter vi förövrigt ofta som tillbehör till grillat.

Sen så kan jag lyckligt meddela att Ruben har sovit från 20-tiden igår till klockan sju imorse UTAN ATT VAKNA. Mazel tov! Jag hoppas att det håller i sig för det är ju så skönt att sova :)

2 kommentarer:

Erika sa...

Din söndag verkar ha varit betydligt juligare än min :). Låter som om det blivit en hel del ätbart i alla fall.

Att barnen sover hela natten och att man själv får sömn är guld värt, det är bara att passa på och njuta!

Erika sa...

Min jul blir i Mo I Rana med Martin, bara jag och han. Ska faktiskt bli riktigt mysigt :). Juldagskvällen ska barnen och jag tillbringa hos mamma och pappa.

Sen har jag väl tänkt åka till Hemmings nån gång under mellandagarna då jag är ledig då.