Sidor

tisdag 8 november 2011

Pepparkakscupcakes med lingonfrosting

 Malla är en cupcakehatare och bloggade tråkigheter om detta fantastiska bakverk igår och det provocerade mig lite! ;) Det kändes som att någon talade illa om mina barn. Med ilskan som jag har gått och burit på sedan gårdagen valde jag att göra någonting konstruktivt istället för att inta fosterställning i duschen och resultatet blev följande; pepparkakscupcakes med lingonfrosting (frostingen freesstylade jag ihop med smör, florsocker, philadelphiaost och lingonsylt).

En av de absolut godaste sakerna jag någonsin har bakat eller smakat! Och då får ni ha i åtanke att jag både har bakat och smakat sjukt goda saker.

Det fina fatet har jag fått ärva av min mormor och är en av många delar tillhörande en helt fantastisk mockaservis i blått, rött och grönt som hon och morfar fick då de gifte sig 1949. Den enda anledingen till att jag vet det var just det året som de gifte sig är att det står ingraverat i hennes vigselring som jag också har fått ärva och som nu agerar min vigselring.
Min mormor dog då jag var 6 år och min morfar då jag var 8 år så det är väldigt roligt att ha någonting som representerar dem i vårat hem.

Ni får ursäkta bildkvalitén, jag har fotat med iPhonen.

6 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Alltså... jag dör en skvätt! De där måste jag baka! Pepparkaka/lingon är min största last i livet!
Gjorde en lchf-mjukpepparkaka en gång, och den blev faktiskt grymt bra! Fast jag satte i lite mindre sukrin än det stod i receptet och klickade i några skedar lingonsylt istället, för den där jävla sukrinen har jag svårt för!
Har du förresten testat stevia ngn gång?

Malla sa...

Frida, jag hatar inte cupcakes. Jag tycker att det blir lite för mycket av det goda ibland bara.
Jag hoppas att du förstår dig på min humor och att jag inte är en av de där bloggarna som du läser bara för att du irriterar dig på mig/den.

Malla sa...

Bra, jag vart lite orolig där :)

EvilElin sa...

Åh det ser så gott ut! Är det LCHF-vänliga bakverk?

Och superfint fat!

Magdalena sa...

Ser onekligen väldigt, väldigt smarrigt ut :)

Det är väldigt roligt att få ärva såna fina saker och sen kunna ta fram dom och minnas då och då!

life.love.baking sa...

Hörru Pite´s mest barnafödande milf, har du nå recept på denna lilla sak då? ;)