Sidor

onsdag 23 november 2011

Milogrisen sover och jag tar en pluggpaus

Milo har haft ett par jobbiga dagar och är alldeles matt så idag är han hemma med mig och pluggar. Ruben fick däremot gå på dagis eftersom att han är rätt tids- och energikrävande, vilket innebär att det är svårt omöjligt att få någonting gjort.

Angående mitt senaste MVC-besök så ringde barnmorskan i måndags och berättade att blodprovet hon tog då för hypotyreos (låg ämnesomsättning) inte alls såg bra ut och att jag ska tillbaka nästa fredag för att bekräfta med ett nytt blodprov och äntligen börja medicineras för det.

Då jag hade lagt på så blev jag så glad att jag började att gråta! Inte för att jag vill vara sjuk och äta medicin, utan för att jag låg just på gränsen då jag testade mig förra gången och då var det bara att leva med tröttheten, viktuppgången, muskelvärken och segheten.
Nu låg det däremot ganska mycket för lågt, vilket jag har anat då jag har känt av ytterligare "försämringar" den senaste tiden.

Då Danne kommer hem ska jag försöka att ta mig iväg till Indiska en sväng (fick ett presentkort då jag fyllde år och shoppingfingrarna kliar). I övrigt så bjuder nog kvällen på ytterligare lite plugg och eventuellt lite bak inför advent.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Vad skönt att du kommer få medicin nu då, så du slipper må så dåligt igen :)

Erika sa...

Åh vad bra att du får ordning på tröttheten o s v. Vet precis vad det innebär och tro det eller ej, men det är faktiskt värt att äta medicin varje dag i resten av ditt liv för att slippa det. Kram!