Sidor

tisdag 8 november 2011

God morgon

Igår började jag att exprimentera lite inför första advent som vi traditionsenligt firar hemma hos oss tillsammans med ett urplock från Dannes släkt.
Jag gjorde LCHF-tryffel med  pepparkakssmak och LCHF-tryffel med apelsinsmak, men har inte hunnit smaka av det färdiga resultatet än. Tänkte göra det i eftermiddag tillsammans med en kopp kaffe så jag återkommer med ett betyg och eventuellt ett recept.

Angående slisk så har vi en råtta i frysen. Jag har läst om folk (folk som i kockar och andra "matmänniskor") som har kakdeg i frysen så att de alltid kan bjuda på nybakade kakor. Smart, tänkte jag. Gott, tänkte någon annan då kakdegen är halverad sedan i söndags.

I morgon är det förövrigt dags för rutin-UL:et och i vanlig ordning inför ett UL så är jag så nervös att jag vill kräkas! Idag är jag i v 18+4, men det känns som att jag har varit gravid i evigheter! Antar att det har att göra med att jag går på kontroller så pass ofta.

4 kommentarer:

Magdalena sa...

I år har jag tänkt fira in advent med att bjuda in vänner med familj/barn och bara ha det mysigt. Jag har tänkt bara en massa gott. Så himla mysigt med adventfirande :)

Magdalena sa...

Jag hoppas det går bra med UL:et föressten :)

Sofia sa...

Åh, UL, det näst roligaste med hela graviditeten! Så spännande!
Men menar du att du hellre går på UL än hämtar bröd? ;-)

Ja, kvällstid är jag då alltid hemma så hojta bara till nån dag när du är promenadsugen!

Erika sa...

Mums filibaba, julgosdis står högt upp på listan och är det nyttigt är det ju bara ännu bättre :).

Det kommer garabterat att gå alldeles strålande på UL:et ska du se. Kram!