Sidor

tisdag 1 november 2011

Low carb-brödet är så sjutk gott!

Low carb-brödet var helt vansinnigt gott! Jag åt det med philadelphiaost och rökt lax och det var lite segare i konsistensen än "vanligt" rostbröd, vilket jag tycker är ett plus.

Igår åt vi stekt fläsk från Klubbforsgrisarna och det var verkligen helt vansinnigt gott det också. Det smakade mycket mer än köpesfläsk, men antar att det kan ha att göra med att det inte innehåller massa tillsatt vatten och skit.

Idag ska jag eventuellt ta mig en tripp till Byggmax för att köpa kantsten så att vi äntligen kan göra klart våran garageinfart. Tidigare hade vi källargarage med en jättefarlig lutning från vägen (bilar och traktorer har inte tagit sig upp därifrån då det varit som värst)  så vi har låtit gjuta igen dörren och fyllt upp hålet. Det har varit en kostsam och tidskrävande historia och jag är så less på det att jag bara vill gråta när jag tänker på det, men nu är det bara kantsten och avslutningsvis grus som saknas. Som jag ska dansa the victory-dance när eländet är över!

3 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Jag blir lite dålig i magen av det brödet om jag äter för mkt av det, det innehåller ju rätt så mkt gluten, och det märks, men grymt gott är det, godare än "vanligt" bröd till och med!
Åååå vad jag hade velat smaka det fläsket! =)

Sofia sa...

Vilket sammanträffande! =)

Du får jättegärna ta brödet, jag vill inte ha nånting för det! Det har ändå legat typ 5 månader och kan ju inte ligga hur länge som helst. Jag är bara glad om jag får lite plats över i frysen!

Anonym sa...

Hejsan,
skulle vara kul att se hur du fixar med garageinfarten. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela