Sidor

tisdag 1 november 2011

Älgkött

Har just packeterat älgkött och varje gång jag gör det så får jag lite avsmak för det, trots att färskt kött egentligen inte luktar illa. Det luktar bara kött, men ändå. Det blir för mycket på en och samma gång liksom.

Hur som helst så borde vi ha vårat på det torra köttmässigt fram till nästa höst bortsett från att jag hade tänkt tigga till mig lite stekar från min ena lillebror då vi inte har speciellt många och stekar går det mycket av hemma hos oss.

Jag ska även koka buljong (att frysa in) av benbitarna vi fick, men det får vänta tills imorgon för nu är jag alldeles för trött. Dessutom så har vi ingen selleri hemma och buljong utan selleri är inte buljong värt namnet.

4 kommentarer:

Ann-Christine Forsberg sa...

Sugen på att tävla ? Kika in på min blogg då ;) Om du inte tkr om reklam om tävlingar så ber jag om ursäkt.

http://mammaanki.blogg.se/category/tavlingar.html

Sofia sa...

Jamen då behöver vi bara möta upp för brödleverans då! Vad passar bäst?

Magdalena sa...

Jag är så avundsjuk på er (alla) som har tillgång till så mycket älgkött. Det är ju bland det godaste som finns :)

Jenny sa...

Nu är soffannonsen förnyad på Blocket. Högstbjudande men inte under 2500:-. Undrar just om han ens kommer bli av med den...