Sidor

fredag 18 november 2011

MVC

Besöket hos BM gick i det stora hela mycket bra. Bra blodsocker, fina hjärtljud, lite äggvita i urinen, bra blodtryck, men sen visade vågen vad jag redan hade förstått och mått dåligt över.
Jag har gått upp 5 kg och det är inte så konstigt med tanke på allt skräp jag har ätit. Och 5 kg tycker jag är alldeles för mycket då jag förmodar att det enbart beror på okynnesätning.
Jag pratade med henne om att äta strikt LCHF p.g.a. mitt sockersug, vilket hon inte tyckte så mycket om egentligen. Hon sa att hon inte får rekomendera det eftersom att hon vill ha ryggen fri och att hon aldrig tagit del av några studier på det, men att det är upp till mig om jag vill äta så. Och det är det ju. Hennes ord är ingen lag, det är ju bara rekomentationer som hon måste ge och som är baserade på andra människors maktpositioner och ekonomiska intressen. Och de ger jag som bekant inte speciellt mycket för.

2 kommentarer:

Erika sa...

Vad kul att du är med i utmaningen :). Man behöver en knuff ibland.

EvilElin sa...

Men vad konstigt. Till mig sa hon att hon inte ser något negativt med att jag äter så, snarare tvärt om. Hon var även väldigt intresserad och ville veta mer om vad man ska äta osv och var sugen på att testa själv....